Od zawsze z poniedziałkami mam trudną relację. Skończył się weekend, a ja nie wykorzystałam go na nadganianie zadań pracowych, tylko na relaks (i wcale nie żałuję!). Ale teraz, żeby nie utonąć, stoję przed listą zadań i priorytetyzuję.
Ale ponieważ poniedziałek jest poniedziałkiem, a ja mną, to z listą pilniejszych zadań dzisiaj wygrało zrobienie lekcji o tym, co często zaprząta mi głowę na początku tygodnia:
A MOŻE BY TAK RZUCIĆ WSZYSTKO I...?
Oddaję więc w Twoje ręce lekcję o tym, czy lepiej pracować dla kogoś czy dla siebie. Nadaje się od poziomu B1 w górę, raczej dla pracujących już uczniów. A najfajniejsze w niej jest to, że jak się uprzesz - można zrobić ją z marszu niczego nie drukując :)
Tak bardzo nie chciało mi się dziś zajmować się dużo mniej przyjemnymi zadaniami, które na mnie czekają (między innymi sprawdzaniem testów), że najpierw zaczęłam zastanawiać się nad zdaniem Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma, czyli angielskim The grass is always greener on the other side of the fence. Później znalazłam fajne karty obrazkowe na stronie The Cooper Review, które możesz przedyskutować z uczniami na rozgrzewkę. Ja - przeciągając ten miły czas tworzenia bloga- wydrukowałam je, nakleiłam na papier kreatywny i wycięłam jako indywidualne karty, ale Ty możesz pokazać je na ekranie laptopa, tabletu czy rzutnika.
Później przeczytajcie tekst i zróbcie dwa ćwiczenia na kluczowe słownictwo. Na koniec poproś kursantów, żeby streścili tekst używając tych wyrażeń. Od Ciebie zależy, czy poprosisz ich o streszczenie ustne, czy pisemne.
Jeśli chcesz wydrukować jednak coś swoim uczniom, to link do pdfa znajdziesz tutaj.
W przeciwnym wypadku, zostawiam tylko linki:
➤ do obrazków z The Cooper Review: https://thecooperreview.com/working-for-a-company-vs-working-for-yourself/
➤ do tekstu
➤ ćwiczenia na łączenie połówek fraz (można je wydrukować w pdf, spójrz w menu po prawej stronie)
➤ ćwiczenia na użycie tych fraz w kontekście
Miłego tygodnia!
Świetne pomysły! Zarówno ta, jak i poprzednie lekcje bardzo przypadły mi do gustu i już planuję, kiedy je wykorzystać z uczniami :)
OdpowiedzUsuńZauważyłam tylko małą usterkę - w powyższym poście po kliknięciu w link do pobrania pdf pojawiają się zadania do lekcji o body positive :(
Pozdrawiam !
Już poprawiłam. Widać poniedziałek dopadł mnie głębiej, niż myślałam. Dziękuję za czujność i za miłe słowo! :)
Usuń